Yoga

ASHTANGA YOGA

Opis programa:

 

Postoje različiti stilovi vježbanja yoge, a na ovim satima vježba se Ashtanga vinyasa yoga. Ono po čemu se ovaj sustav vježbanja razlikuje od drugih je vinyasa odnosno “inteligentan slijed pokreta uz pravilno disanje”.

Tehnika disanja koja se primjenjuje zove se ujjayi ili Pobjednički dah. To je dinamična forma yoge, koju mogu prakticirati ljudi svih dobnih skupina, te različitih psihofizičkih mogućnosti. Ovim tradicionalnim vježbanjem postižemo istezanje i jačanje mišića, izgradnju snage, smirivanje uma, te čišćenje duha.

Više o yogi

Yoga je sustav fizičkih, psihičkih i duhovnih vježbi, harmonija pojedinca i univerzuma. Pojavila se u Indiji prije nekih 5000 godina. Yoga nije ni kult ni vjerovanje, već metoda samoostvarenja koja započinje pročišćavanjem tijela, a završava razvojem duha.

Yoga nam nudi puno toga, pravilno disanje – održava tijelo svježim, opuštanje – obnavlja vitalnost, a vježbanje asana – zauzimanje određenih položaja tijela, preventivno nas štiti od mnogih zdravstvenih problema.

“Yoga je jedinstvo tijela, daha i uma koje potom omogućuje srčanije sudjelovanje u svakovrsnim
odnosima, odnosno čovjekovu sraslost s njegovom okolinom ili potpuno sudjelovanje u procesu
življenja.” (Domagoj Orlić, Yoga na zapadu).

Danas postoje različite škole, ili različiti stilovi vježbanja. Međutim, sve one vode ka istom cilju –
samoostvarenju.

Više o gipkosti tijela koju yoga razvija

 

Gipkost tijela samo je jedna kapljica u moru dobrobiti koje yoga pruža.

Svatko od nas ima različit pogled ili doživljaj tijela i onog što ono predstavlja i na to ima pravo: Tijelo kao hram duše, vozilo u koje je smješten vozač, “odijelo” za pokazivanje, sredstvo za rad, sredstvo za reprodukciju, skup organskih sustava i tako dalje…

Međutim, svatko bi trebao voljeti svoje tijelo i ono što mu ono nudi, bez obzira na visinu, težinu, širinu, obujam, mogućnosti, konstituciju, dob…

Tijelo je sklono promjenama i može se usavršavati, bez obzira na sve objektivne i neobjektivne” nedostatke” koji su najčešće vidljivi samo strogom i kritički raspoloženom oku vlasnika ili promatrača.

Gipkost tijela je karakteristika koja se može razvijati, a često se veže uz prakticiranje yoge. Prakticiranjem yoge – istezanjem, mišići se izdužuju. Oni moraju biti dovoljno dugi da štite kosti, te da bi se zglobovi mogli savijati, a da se pri tome previše ne troše. Ako niste dovoljno gipki kralješci su preblizu, što na primjer može dovesti do hernije diska.

Nedostatak gipkosti dovodi do krutosti mišića, slabije mobilnosti cijelog tijela, što uzrokuje brojne ozljede. Međutim, loše emocionalno stanje se također može povezati s nedovoljnom gipkošću tijela, odnosno lošom cirkulacijom i mišićnom prokrvljenošću.

Emocije poput osjećaja tuge, izdaje, gubitka i sl. mogu znatno utjecati na stegnutost i krutost prsnog koša ( dijafragme ) i potiljka. Ostali simptomi zgrčenosti tijela uslijed nedovoljne gipkosti su : umor, potištenost, ukliještenost živaca, bolovi u mišićima i zglobovima, nedostatak energije zbog lošeg prijenosa živčanih signala, neuravnotežen hormonski sustav.

Važno je voditi računa o gipkosti tijela i ne zanemarivati je! Razgibani i eksplozivni mišići brže se oporavljaju, i brže rastu. Izduženi mišići zbog lakše cirkulacije, bolje provode kisik i hranjive tvari u organizmu. Uravnotežuju hormonski sustav, te rasterećuju rad srca i probavnog sustava. Dobro ćete se osjećati u svojoj koži i imati ćete više snage za sve životne izazove.

Ako redovito prakticirate yogu za kratko vrijeme možete poboljšati gipkost tijela. Ako se bavite sportom, biti ćete brži, jači, skladniji, okretniji, manje skloni ozljedama, brzo ćete se oporavljati, lakše podnositi trenutno lošije rezultate kako u sportu, tako i u životu.

Osim fizičke strukture, tijelo posjeduje inteligenciju koja njime upravlja. Yoga položaji nisu gimnastičke vježbe, već nam omogućavaju osvještavanje i oživljavanje inteligencije koja postoji u svakoj stanici tijela. Svaki yoga položaj mora se izvoditi polagano i svjesno. Pažnja treba biti usmjerena na kontrakcije mišića koje štite tijelo, disanje i mjesto gledanja.

Program je srednjeg intenziteta, i namijenjen je svim dobnim uzrastima, a vodi ga naša trenerica Josipa.

  • 3 puta tjedno – utorkom i četvrtkom od 18:30 sati, a petkom od 17:30
  • Vježbanje Yoge traje 75 minuta!

← Povratak

USLUGADOLASCICIJENA
GRUPNI TRENINZI, TERETANA GRATISNEOGRANIČENO280,00 kn/mjesec
GRUPNI TRENINZI2X TJEDNO (8 DOLAZAKA)230,00 kn/mjesec
GRUPNI TRENINZI ZA UČENIKE, STUDENTE I UMIROVLJENIKENEOGRANIČENO230,00 kn/mjesec
KOREKTIVNA GIMNASTIKA8 DOLAZAKA180,00 kn/mjesec
TOP